Почела изградња канализационе мреже на левој обали Дунава

Председник Градске општине Палилула Мирослав Ивановић присуствовао је данас заједно са замеником градоначелника Београда Гораном Весићем и министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томиславом Момировићем почетку изградње канализације на левој обали Дунава, у насељу Крњача.

Весић је истакао да је данас велики дан зато што на левој обали Дунава почиње изградња канализације која ће „покрити” Крњачу, Овчу, Борчу и Котеж, као и сва друга насеља.

– Радови ће бити завршени у року од три године и тако ће канализација, која се грађанима леве обале Дунава обећава деценијама, коначно „стићи” у овај део града. Део леве обале Дунава има канализацију, али и поред тога све фекалне материје завршавају у Дунаву и загађују нашу највећу реку. Сада радимо на комплетном решавању проблема, са фабриком за прераду отпадних вода и црпним станицама, чиме ћемо обухватити нову, али и постојећу канализациону мрежу, тако да непрерађене отпадне воде више неће завршавати у Дунаву. То је веома важно за екологију, али и здравље људи. Становници овог дела града најбоље знају како изгледају отворени канали и отворена фекална канализација – рекао је Весић.

Према његовим речима, вредност пројекта је 55 милиона евра, од чега 20 милиона обезбеђује Град, а преостали износ од 35 милиона је кредит Европске инвестиционе банке.

– Расписан је тендер за изградњу фабрике за прераду отпадних вода у Крњачи. Извођач радова биће познат 14. марта, када се очекује и почетак изградње. Истовремено, од новца који је обезбедио Град завршавамо црпну станицу Крњача 2, која ће препумпавати фекалну канализацију до фабрике за прераду отпадних вода. Град је сопственим средствима изградио осам километара канализације у насељу Браћа Марић, а данас су почели радови на изградњи још шест километара канализационе мреже у Крњачи, са 320 прикључака. Најкасније до 1. марта биће расписан тендер за радове који ће бити финансирани новцем од кредита ЕИБ-а, то јест радови на изградњи 80 километара канализационе мреже на левој обали Дунава. Читав посао биће завршен најкасније за три године и тада овде више неће бити ниједне куће која није прикључена на канализацију. Добили смо грант од ЕИБ-а, који ће обезбедити новац за ревизионе шахтове, без којих ниједна кућа не може бити прикључена на канализацију, а који коштају између 600 и 800 евра. Свака кућа добиће бесплатно ревизиони шахт. Остаје само да се плати прикључак у вредности од 60.000 динара, који ће се плаћати 1.000 динара месечно у 60 рата, што мислим да је прихватљиво – додао је Весић.

Он је најавио да ускоро почиње изградња вртића у непосредној близини Дома здравља у Борчи.

– Крајем ове или почетком следеће године почеће изградња отворених и затворених базена, док ће у другом делу тог пројекта бити изграђена и спортска хала, како би деца са леве обале Дунава имала место где ће моћи да се баве спортом. Очекујем да у наредних месец дана потпишемо уговор за изградњу моста на Ади Хуји и то ће бити трећи мост који повезује леву обалу Дунава са градом. Када мост буде завршен са приступним саобраћајницама, могуће ће бити да се започне реконструкција Панчевачког моста. Према Плану генералне регулације шинских система, предвиђено  је и довођење трамвајског саобраћаја на леву обалу Дунава, што већини грађана изгледа као научна фантастика, али то ће се догодити. Бивши дом здравља се увелико обнавља и претвара у општински услужни центар. Ту ће се налазити све градске и општинске службе, као и многе републичке, попут ПИО фонда, катастра, саобраћајне полиције где ће грађани овог дела града 80 или 90 одсто административних потреба моћи да заврше без одласка преко Дунава. То је права децентрализација јер ће грађани своја права моћи да остварују тамо где живе. Новим плановима предвидели смо изградњу две средње школе на левој обали Дунава, с тим да ће једна бити гимназија. То су планови за леву обалу Дунава за наредних четири до пет година. Потписан је уговор о изградњи брзе саобраћајнице Београд–Зрењанин, а сада се трудимо да тај пројекат обухвати и садашњи пут ка Зрењанину, како би се та саобраћајница модернизовала и добила највећу безбедносну оцену, што је најважније. Све то подиже квалитет живота људи и доказује да водимо рачуна о левој обали Дунава. Имамо подршку Владе Србије, без које бисмо тешко могли да урадимо све што планирамо – поручио је Весић.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је захвалио Весићу на, како је рекао, огромној енергији коју је уложио како би почела изградња канализационе мреже на левој обали Дунава.

– Ово је комплексан пројекат јер се паралелно гради канализација у Крњачи, Котежу и Борчи, као и постројење за прераду отпадних вода. Из угла Владе Србије ово је само један мали пројекат који се односи на инвестиције у комуналну инфраструктуру. Желимо да у наредне четири године радикално променимо еколошку структуру јер према плану Владе биће грађено око 7.000 километара канализационе мреже, као и више од 250 постројења за прераду отпадних вода. За мене лично, то су пројекти од највећег приоритета – рекао је Момировић.